ELÉG JÓ ANYA!

Több önbecsülést, több megbecsülést az édesanyáknak

Csatlakozz Fb oldalunkhoz!

Szakember kereső

Keresett kifejezés:
Helyszín:
Szakember:





Ajánló

Dr. Balogh Ildikó - gyermekpszichiáter, hipnoterapeuta

Dr. Balogh Ildikó - gyermekpszichiáter, hipnoterapeuta Helyszín: Budapest II.
Szakember: Gyermekpszichiáter

Dr. Gallai Mária - gyermekpszichiáter

Dr. Gallai Mária - gyermekpszichiáter Helyszín: Dunakeszi
Szakember: Gyermekpszichiáter

Dr. Krasznai Judit - gyermekpszichiáter

Dr. Krasznai Judit - gyermekpszichiáter Helyszín: Budapest V.
Szakember: Gyermekpszichiáter

Gloriett Fejlesztőház

Gloriett Fejlesztőház Helyszín: Budapest XVIII.
Szakember: Mozgásfejlesztő, Pszichológia/fejlesztő központ

Kis nyári boldogságnapló

2018.08.19.

Kis nyári boldogságnapló

Egy végtelenül egyszerű módszer, amivel kimaxolhatod a nyár örömeit és élményeit! Sőt, nem csupán rövid távon, hanem hosszú távon is pozitív hatással van a kedélyállapotodra. Készíts a nyáron boldogságnaplót!

Egy végtelenül egyszerű módszer, amivel kimaxolhatod a nyár örömeit és élményeit! Sőt, nem csupán rövid távon, hanem hosszú távon is pozitív hatással van a kedélyállapotodra. Készíts a nyáron boldogságnaplót!

Minden, amit leírunk, jelentőséggel bír. Nagyobb tudatosságot igényel, alaposabban átgondoljuk a tartalmat és mivel bármikor visszaolvasható-ellenőrizhető, amit leírtunk, ezért a hatása is tartósabb a leírt élményeknek.

NEM ELÉG A BOLDOGSÁGOT ÉREZNI, A BOLDOGSÁGOT MEG IS KELL ÖRÖKÍTENI.

A fenti állítás egy olasz pszichiátertől, Giovanni Favatól származik, ő fejlesztette ki a depressziós betegei számára a boldogságnaplót. Az ötlet akkor merült fel benne, amikor gyógyulófélben levő vagy már gyógyult depressziós betegekkel dolgozott. Fava észrevette, hogy különösen jellemző rájuk az a viselkedés, hogy nem vallják be maguknak, hogy boldogok - és ez lassítja a gyógyulást. Ennek kiküszöbölésére találta ki, hogy páciensei vezessenek naplót a megélt boldog pillanataikról.

AKI FELJEGYZI A SZÉP PILLANATOKAT, FIGYELMÉT REFLEKTORHOZ HASONLÓAN ARRA IRÁNYÍTJA, AMI SZÁMÁRA KELLEMES. ÉS MIVEL AZ ÖRÖM MOMENTUMAIT A PAPÍR FEKETÉN-FEHÉREN MEGÖRÖKÍTI, AZ AGYNAK KÉSŐBB ESÉLYE SINCS EZEKET ELMISMÁSOLNI.

A boldogságnaplóba fel kellett jegyezni a helyzetet, ami örömmel töltötte őket, a vele kapcsolatos érzéseket meg kellett nevezni és egy 0-100 skálán értékelni kellett a kedélyállapotukat. 10 hétig tartott a dokumentált kísérlet, amelynek kezdetén a páciensek attól tartottak, hogy üres lapokkal lesz teli a jegyzetfüzetük, de a végére mégis sűrűn teleírt naplójuk lett. Az állapotuk pedig egyértelműen javult, sokkal kevésbé szorongtak és elégedettebbek voltak az életükkel, mint korábban.

Nem szükséges nagy dolgokat kitalálni, csinálni vagy átélni ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat. Sőt, még az életkörülményeinken sem kell drasztikusan változtatni ahhoz, hogy elégedettebbek, boldogabbak legyünk. Tudja ezt mindenki, aki egy nagyobb háztól, jobb autótól, drága ruháktól várta valaha is a kedélye jobbra fordulását, de az mégse bizonyult tartósnak a kezdeti eufória után. Ha tudjuk a pillanatok szépségét és örömét értékelni és erre egy bizonyos időszakban nagyobb figyelmet fordítani, az viszont tartós hatással lehet a közérzetünkre.

A nyár kiváló alkalom ahhoz, hogy a mindennapi apró örömöket, boldogságokat naplózva egy pár hétig, mi magunk is rádöbbenjünk: irigylésre méltóan klassz életünk van! Csak egy füzet, napi szintű feljegyzések és egy kis kitartás szükségeltetik hozzá. Te mitől érezted boldognak ma magad?

Az idézetek forrása: Stafan Klein - A boldogság képlete, Laurus KIadó 2007

Ur Anita, coach

A szerző további írásait az Örömterv blogon olvashatod, még több információt a Coaching neked honlapon találsz.

vissza