ELÉG JÓ ANYA!

Több önbecsülést, több megbecsülést az édesanyáknak

Csatlakozz Fb oldalunkhoz!

Szakember kereső

Keresett kifejezés:
Helyszín:
Szakember:





Ajánló

Dr. Balogh Ildikó - gyermekpszichiáter, hipnoterapeuta

Dr. Balogh Ildikó - gyermekpszichiáter, hipnoterapeuta Helyszín: Budapest II.
Szakember: Gyermekpszichiáter

Dr. Gallai Mária - gyermekpszichiáter

Dr. Gallai Mária - gyermekpszichiáter Helyszín: Dunakeszi
Szakember: Gyermekpszichiáter

Dr. Krasznai Judit - gyermekpszichiáter

Dr. Krasznai Judit - gyermekpszichiáter Helyszín: Budapest V.
Szakember: Gyermekpszichiáter

Gloriett Fejlesztőház

Gloriett Fejlesztőház Helyszín: Budapest XVIII.
Szakember: Mozgásfejlesztő, Pszichológia/fejlesztő központ

Dr. Hermánné Fogarassy Éva, alvásterapeuta

Dr. Hermánné Fogarassy Éva, alvásterapeuta
Helyszín:Solymár
Szakember:Pszichológus

Csecsemő-gyermek-felnőtt alvásterápia

A SLEEPWELLNESS egy olyan módszer, amelynek segítségével a pszichés alvászavarokban szenvedő embereket „meg lehet tanítani” aludni. A módszer kiválóan alkalmas arra, hogy kb. 8 -12 alkalom alatt a kliens elsajátítson olyan tudást és olyan új életkészségeket, amelyek alkalmazásával a jó alvás /sleepwellness/ szinte bármikor elérhető lesz számára. Aki valaha is megtapasztalta, milyen érzés éjszaka álmatlanul forgolódni az ágyban és szorongva gondolni arra, hogy vajon el tudok-e aludni vagy sem – ezzel a kiszolgáltatottsággal, bizonytalansággal és gyötrő fáradtsággal nap mint nap szembenézni – az sejti, hogy milyen kompetenciákat nyerhet meg a tréning során. Kipihent és kiegyensúlyozott lesz, derűs, a munkájában hatékony, mentális és fizikai teljesítőképessége lényegesen megnő. Jobb lesz a memóriája, tanulási és koncentrációs képessége.

A SLEEPWELLNESS az alvásfiziológia, a kronobiológia és a pszichológia tudományos eredményeire alapozott tréning. A kronobiológusok megfigyeltek egy kb. 90 percenként ismétlődő bioritmust, a nyugalom-aktivitás ciklikus változásának alapritmusát, ami éjszaka az alvásunkat szabályozza és a különböző alvásfázisok, majd az ébredés beindításáért felelős, napközben pedig az éber állapot különböző aspektusai erősödnek ill. gyengülnek. A ciklusok végén egy „kapu” nyílik meg , amin keresztül éber állapotból – ha az alváskésztetésünk nagy, azaz ha elég fáradtak vagyunk – átléphetünk az alvás állapotába, alvásból pedig – ha alváskésztetésünk már nincs, azaz kipihentük magunkat – derűsen, frissen, üdén felébredhetünk.

Az alvástréning lényege ennek a bioritmusnak a megismerése és az elalváskapuk jelentkezésére való tudatos felkészülés, ami révén lehetővé válik az elalváskapun keresztül észrevétlenül átcsúszni az alvás állapotába. Ez tanulható meg a SLEEPWELLNESS tréningen, ami egyrészt az alvási rituálé kialakítása, másrészt egy speciális gyakorlatsor ami megkönnyíti az elalváskapun való gondtalan átjutást.

A tréning során további olyan életkészségeket tanul a klilens, amelyek a tudatos, nyugodt, egészséges életvezetés és ezáltal a nyugodt alvásnak a zálogát jelentik, a speciális gyakorlatsor pedig „mellékhatásként” a memóriát fogja nagyon hatékonyan fejleszteni.

A szerző, dr. Hermánné Fogarassy Éva pszichológus Magyarországon elsők között kezdett foglalkozni a biológiai ritmusok és az alvászavarok terápiás kezelésével.

 

dr.Hermánné Fogarassy Éva, tanácsadó szakpszichológus, alvásterapeuta
Tel: 70 365 7272

http://www.alvas.eu/index.php

Név:*
E-mail cím:*
Hozzászólás:*
Még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!